מבוא
ידיות האחיזה (גריפים) בכידון האופנוע הם רכיב חשוב מאוד אשר מסייע לרוכב לשפר את האחיזה בהגה והשליטה באופנוע. למעשה הקשר היחיד בין ידיו של הרוכב למערכת ההיגוי של האופנוע עובר דרך ידיות האחיזה ולכן חשוב מאוד שנקודות אחיזה אלה יהיו במצב הנוח והטוב ביותר שמתאפשר.

בנוסף לפן הבטיחותי ידיות האחיזה מוסיפות המון מבחינה אסתטית ויכולות להיות תוספת נחמדה למראהו של האופנוע. 

כאשר ידיות האחיזה נשחקות או נקרעות יש להחליפן, במדריך זה יוסבר כיצד להסיר את ידיות האחיזה הישנות והבלויות ולהחליפן בחדשות.
כלים וחומרים
ידיות אחיזה חדשות לאופנוע
מפתח הלן
סכין יפנית
סבון כלים
סקוץ לניקוי כלים
כפפות גומי
שלב 1: בחירת ידיות האחיזה החדשותקיימים בשוק עשרות סוגים של ידיות אחיזה לכידון האופנוע והכל בסופו של דבר תלוי במה שהכי נוח ויפה בעינייך.
באופנועי קאסטום למשל הנטייה היא ללכת לכיוון של ידיות כרום מעוצבות וכדומה ואילו באופנועי שטח יותר לכיוון של נוחות ובחירה בידיות גומי, אך שוב זה הכל עניין של טעם והרגשה אישית.

במקרה שלי מדובר בKLX250 שאיתו אני יוצא פעם בשבוע לטיול בשטח ולכן הדגש העיקרי בבחירת ידיות האחיזה היה הנוחות, כמובן שעל הדרך דאגתי לבחור בכאלה שמשתלבות יפה עם הצבעים של האופנוע שלי. 
שלב 2: פירוק מגיני הידיים
תפקידם של מגני הידיים הוא להגן על הידיים של הרוכב (כמה מפתיע), כך למשל כאשר נוסעים עם האופנוע בשטח שיש בו עצים ושיחים סביר להניח שהידיים יפגשו בסופו של דבר ענפים עם קוצים דוקרניים (האוץ), כמו כן במידה ונופלים עם האופנוע מגני הידיים יכולים למנוע נזק שעלול להיגרם לידיות הקלאץ והברקס ואף יותר חשוב לידיים של הרוכב.

מגני הידיים מתחברים לכידון האופנוע בשתי נקודות, אחת בחלקו הפנימי והשנייה בקצה הכידון. מכיוון שאנחנו מעוניינים לפרק את ידיות האחיזה עלינו לפרק תחילה את מגני הידיים, מספיק לפרק רק את החיבור החיצוני שמפריע לפירוק וההרכבה של ידיות האחיזה.

החיבור של מגני הידיים לקצה הכידון מתבצע באמצעות בורג הלן אשר מוברג לתוך הכידון, באמצעות מפתח הלן מתאים נפתח את הבורג נגד כיוון השעון עד אשר ניתן יהיה להוציא את מגן הידיים. 

שלב 3: הוצאת ידיות האחיזה הישנות
שיטת הפירוק של ידיות האחיזה הישנות משתנה בהתאם לסוג שלהן, לחומר ממנו הן עשויות ולדרך שבה הן הודבקו. 

במקרה שלי מדובר בידיות אחיזה מגומי ולכן הדרך הפשוטה ביותר היא פשוט לחתוך אותן לאורכן באמצעות סכין יפנית. כדאי להיזהר שלא ללחוץ עם הסכין חזק מדי ולפגוע בטעות בכידון או בפלסטיק של ידית הגז עליהם ידיות האחיזה מולבשות.
שלב 4: ניקוי לכלוך ושאריות דבקלפניי שנרכיב את ידיות האחיזה החדשות יש לנקות ביסודיות את ידיות הכידון ולוודא שהן נקיות לחלוטין מלכלוך ושאריות דבק. משטח נקי חיוני לצורך הדבקת ידיות האחיזה ויבטיח הדבקה חזקה.

לא מומלץ להשתמש בחומר ניקוי על בסיס שמן להסרת הדבק שנשאר לאחר הסרת ידיות האחיזה הישנות מכיוון ששימוש בחומר ניקוי כזה עלול לגרום לכך שידיות האחיזה החדשות יחליקו, מה שיכול לגרום למצב מסוכן על הכביש. ההמלצה שלי היא פשוט להשתמש בחומר לניקוי כלים וסקוץ.

לאחר ניקוי יסודי של ידיות הכידון יש לנגב אותן היטב בעזרת מגבת ולוודא שהן יבשות לחלוטין.
שלב 5: הכנת ידיות האחיזה החדשותבמידה וגם באופנוע שלכם מותקנים מגני ידיים יש לחתוך את הקצוות של ידיות האחיזה על מנת שנוכל להכניס את הבורג שמחזיק את מגן הידיים בקצה הכידון, במידה ולא מותקנים על האופנוע מגני ידיים אפשר לדלג לשלב הבא.
שלב 6: מריחת דבק בצד ימיןעל מנת שידיות האחיזה ישבו היטב על הכידון ולא יחליקו יש לקבע אותן אליו.
קיימות שיטות רבות לקיבוע ידיות האחיזה, יש כאלה שמדביקים אותן בעזרת דלק, אחרים רוכשים דבק יעודי להדבקת ידיות אחיזה, אני השתמשתי בדבק מגע.

במבט לאחור ההמלצה שלי היא להשקיע בדבק שמיועד להדבקת ידיות אחיזה ולא בתחליפים כאלה ואחרים, דבק המגע לדוגמה שבו השתמשתי איבד את יכולת ההדבקה שלו לאחר מספר חודשים וידיות האחיזה התחילו להחליק.

בצדו הימני של הכידון ידית האחיזה מולבשת על ידית הגז (מצערת), ולכן החור בידית האחיזה ששייכת לצד ימין רחב יותר. ניתן לזהות את ידית האחיזה שמתאימה לצד ימין בקלות כאשר מחזיקים את ידיות האחיזה זו לצד זו.

תחילה נמרח את הדבק על ידית הגז, כדאי בשלב זה לשים כפפת סיליקון חד פעמית ואז יהיה ניתן למרוח את הדבק בעזרת האצבעות לא חשש. יש להיזהר שהדבק לא יכנס בין ידית הגז לכידון ויקבע אותה כך שלא יהיה ניתן לסובב אותה.

לאחר מריחת ידית הגז נמרח בדבק גם את הצד הפנימי של ידית האחיזה, שוב ניתן להיעזר באצבעות על מנת למרוח שיכבה אחידה.
שלב 7: הלבשת ידית האחיזה הימניתלאחר שמרחנו היטב את ידית הגז וידית האחיזה החדשה בדבק, נשחיל את את ידית האחיזה בתנועות סיבוביות נגד כיוון הסיבוב של ידית הגז עד אשר היא תוכנס למקומה, בשלב זה צריך להפעיל מעט כוח. חשוב מאוד למקם את ידית האחיזה והגרפיקה שלה במיקום המדויק לפניי שהדבק מתייבש.

כעת כשידית האחיזה במקומה נמתין שהדבק יתייבש מעט ונוודא שידית הגז מסתובבת בצורה חלקה ולא נדבקה לכידון בגלל עודפי דבק, כמובן שיש לבצע זאת בעדינות ולהיזהר שלא להזיז את ידית האחיזה ממקומה מכיוון שהדבק עדיין לא יבש לחלוטין. 
שלב 8: מריחת דבק בצד שמאל
נחזור על התהליך של מריחת הדבק גם בצדו השמאלי של הכידון ובידית האחיזה ששייכת לצד שמאל.
חשוב לזכור כי בצדו השמאלי של הכידון לא קיימת ידית גז (מצערת) וידית האחיזה מולבשת ישירות על הכידון ולכן יש למרוח את הדבק על הכידון עצמו.
שלב 9: הלבשת ידית האחיזה השמאליתלאחר מריחת הדבק בצד שמאל נשחיל את ידית האחיזה על הכידון בתנועות סיבוביות, מכיוון שבצד שמאל ידית האחיזה מושחלת ישירות על הכידון ולא על ידית הגז ניתן לסובב אותה תוך כדי לשני הצדדים על מנת לפשט את התהליך.
שלב 10: חיבור מגני הידייםלאחר שמיקמנו את ידיות האחיזה במקומן כל שנותר לנו הוא לחבר את מגני הידיים שאותם פירקנו בתחילת המדריך. נכניס למקומם את הברגים שמחברים את מגני הידיים לקצה הכידון ונסגור את הברגים בחוזקה בעזרת מפתח הלן.
שלב 11: סיכוםכל מה שנותר כעת הוא להמתין לייבוש מלא של הדבק, ההמלצה שלי היא לא לרכב על האופנוע לפחות יום שלם.
כמו כן לפניי שיוצאים לרכיבה הראשונה לאחר הרכבת ידיות האחיזה החדשות, מומלץ לוודא שהן יושבות היטב במקומן ולא מחליקות.

מדהים אותי בכל פעם מחדש איך שינוי של פריט כל כך קטן מוסיף כל כך הרבה למראהו הכללי של האופנוע.
דרג מדריך זה
0/5 - 0 מדרגים
תגובות הוסף תגובה
X
הוספת תגובה חדשה
שלח תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאים הבאים:
אין תגובות למדריך זה
יש להתחבר על מנת לבצע פעולה זו
X
עדיין לא נרשמת? הרשמה לאתר Mastarina תאפשר לך ליהנות משירותים נוספים. לאחר ההרשמה תוכל לפרסם באתר מדריכים ומאמרים מקוריים משלך בקלות ובמהירות, להגיב למדריכים אשר גולשים אחרים יצרו ולהוסיף טיפים לפינת "הטיפ היומי", כמו כן תוכל לקבל עידכונים כאשר יתווסף מאמר או מדריך חדש ישירות למייל האישי שלך. זה חינם ופשוט. הרשמה
כניסה למשתמשים רשומים: כל השדות נדרשים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי בפעמים הבאות
כניסה